איך מבצעים החלפת מצבר ברכב?

הרגע הזה שבו המצבר שובק חיים ומפסיק לעבוד, יכול לגרום להרבה מאוד שיבושים ביום שלכם. לכן, ההמלצה הטובה ביותר במקרים כאלו היא להזמין מצבר עד הבית או לפנות אל שירות נייד אשר יגיע עד אליכם ויבצע החלפת מצבר במהירות וביעילות.

ובכל זאת, אם אתם רוצים לבצע את ההחלפה של המצבר בכוחות עצמכם, קראו את המאמר הבא ותמצאו את שלבי העבודה הנדרשים. רק חשוב מאוד להדגיש – אם הפעולה לא תבוצע בצורה נכונה, עשוי להיגרם נזק למצבר החדש שלכם או גרוע יותר – למנוע הרכב. לכן, אם אין לכם מספיק ניסיון וידע בעבודות כאלו, עדיף לתת למומחים בתחום לבצע את העבודה.

טיפ קטן לפני שמתחילים

כאשר אתם מתעסקים עם מצברים תמיד לבשו כפפות וכדאי מאוד להוסיף גם הגנה על העיניים. מומלץ גם להשתמש בשומר זיכרון, אך לא חובה. אם לא תשתמשו בשומר זיכרון, ייתכן שיהיה לכם צורך באיפוס של מכשירים אלקטרוניים ברכב כמו מערכות המולטימדיה, השעון וכדומה.

שלבי החלפת המצבר:

  1. בדקו את ספר הרכב בכדי להבין היכן ממוקם המצבר ברכב שלכם. ברוב הרכבים הוא יהיה מתחת למכסה המנוע אך יש רכבים בהם המצבר נמצא בכלל בתא המטען או במקום נמול יותר.
  2. זהו את החיבורים החיוביים והשליליים ואת הכבלים המתאימים המחוברים לכל אחד מהם. לחיבור החיובי יכול להיות כיסוי פלסטיק אדום מעליו או שהכבל המחובר אליו יהיה אדום וכמובן צריך להיות גם סימן של + מוטבע או מודפס על המצבר ליד החיבור החיובי.
  3. בעזרת מפתח ברגים, שחררו את האום או הבורג שמהדקים את החיבור השלילי והכבל השלילי. שימו לב כי אתם מרחיקים חפצים שונים ממתכת, כמו מפתחות ברגים או כלי עבודה, שלא יגעו בשני החיבורים באותו הזמן.
  4. לאחר שתשחררו את הבורג או האום, השתמשו תחילה במושך כדי להסיר את הכבל והמסוף מחיבור המצבר השלילי. ואז עשו את אותו הדבר עם החיובי.
  5. הסירו את החלק המחזיק את המצבר במקום והניחו את החלקים והמחברים בצד כדי למנוע שפיכה או מכה.
  6. הרימו בזהירות את המצבר החוצה מבלי לדחוף אותו יותר מדי, שלא ייפול.
  7. בדקו את החיבורים כדי לוודא שהם נקיים וללא קורוזיה, ואם יש קורוזיה, חשוב לנקות את החיבורים לפני חיבור המצבר החדש.
  8. מקמו את המצבר כך שהחיבור האדום והחיובי יתאים למקום החיובי ולמיקום הכבל. שימו לב – בשלב הניתוק מתחילים עם השלילי ואז החיובי, בחיבור – מבצעים את זה הפוך.
  9. הכניסו את המצבר החדש וחזקו אותו למקום עם החלק ששחררתם קודם לכן.
  10. הסירו את מכסי הפלסטיק המכסים את החיבורים. בשלב זה כדאי למרוח גם שכבה דקה של גריז כדי למנוע קורוזיה בעתיד.