זה לא סוד כי משבר הקורונה יצר יחד עמו היעדר חיי אמנות ותרבות במרחב הציבורי. ניתן לחוש במחסור כולל של מיצגים, החל מהרצאות מומחים ועד סדנאות ומופעים. אבל, ניתן עדיין לצרוך תכנים אלו במרחב הווירטואלי המקוון. באמצעות ממשקי סליקה ותשלום ותוכנות שיתוף מסך, יכולים מעריצי האומנים לפגוש אותם מבעד למסך המחשב ולשמוע את הופעותיהם והרצאותיהם.
מיצגי-אמן דרך ממשק ZOOM – הטרנד החדש
ZOOM היא תוכנת הוובינר המובילה באינטרנט מאז משבר הקורונה, והיא מושכת אליה מנהלי בתי ספר, מורים, זמרים, נגנים, מרצים וכל אדם אחר שנדרש להציג את תכניו. התוכנה מאפשרת את הצגת האומן או המרצה שמולכם במסך מלא או חלקי, על מנת שתוכלו, במקביל לדבריו, לשוטט בפייסבוק, בווצאפ ווב, ובאתרי מידע שונים כדי להשלים את חוויית ההרצאה באמצעות מידע עזר שהוא מבקש לשתף. ניתן לעבור לממשק של מסך מלא וליהנות מהופעה ברזולוציית FHD או 4k, ובכך לחוש כמו חלק מקהל פרונטלי.
ממשקי סליקה אינטרנטיים, לשלם בלי לקום מהכורסא
אומנים, מרצים ומופיעים שונים יגבו את שכר הטרחה שלהם באמצעות ממשקים אינטרנטיים, חלקם מהווים אפליקציות בטלפון כמו ביט של בנק הפועלים, או פפר של לאומי, וחלקם אתרים ווביים כמו פייפאל. לא כל אמן מחבר את המסך שלו לממשק תשלום, אך בימים קשים אלה – רוב הקהל מבין את ענייני השעה ומשלם בטרם כניסתו למסך, על אף שמבחינה טכנולוגית אפשר גם שלא.
בסיכום תקופה של מספר ימי בידוד ביתיים – המופעים וההרצאות במגמת עלייה
לצד התמורות השליליות של משבר הקורונה, הוא חיזק את הפאן הביתי והמשפחתי של הצרכן, מה שדרבן גם לקוחות שלא התעניינו בתחום האמנות וההרצאות להיחשף לענף זה ולהצטרף אליו. מאזינים וצופים רבים מעידים כי איכות האמנות של המרצים והאומנים בהם הם מתעניינים עלתה מאז המשבר. רבים מהם מצפים להופעות פרונטליות משובחות עם החזרה לשגרה במרחב הציבורי. לכן, לצד החשש שאנשים יתמכרו למסכים על חשבון המרחב הציבורי, נוצר מצב בו בזכות המסך – נחשף הצרכן לתוכן אומנותי איכותי שלא פגש בעבר. האם זה ישפיע על טיב האומנות בחיי המעשה? ימים יגידו.