מהו הגורם המרכזי לתאונות דרכים בישראל? סביר להניח כי אם ניתן את הדעת או מאידך נמצא את הסיבה לתאונה ולהתרחשותה, אולי נצליח למגר את התרחשויות האלה והאחרות הנגרמות במזיד או נגרמות במזיד. האם מסתובבים להם רוצחים על הכביש? לא פעם ולא פעמיים עברייני התנועה הקטנים מסכנים חיי אנשים ואף מקפחים אותם על הכביש, מהמקום הזה, הם הופכים מעברייני תנועה לרוצחים בדם קר וזאת בעקבות התנהגות רשלנית ומופרעת על הכביש. אז מה באמת גורם תאונות הקשות בישראל? האם זה תלוי באדם ובפרט האדם? במאמר הבא נעסוק בנקודות הקשורות לתאונות דרכים ובפרט על עניין של משאיות המעורבות סטטיסטית כאחד הגורמים העיקריים לתאונות דרכים ובכלל.
על משאיות ועל תאונות
אז בואו ונדבר על תאונות דרכים הנגרמות ממשאיות, מה הסיבה שצפי ההתרחשויות יהיה גדול יותר ביחס לכל השאר. קחו לדוגמא נפילת ארגז משאית בעת הנסיעה. הנקודות החזקות ביותר מדברות על תאונה בעת פריקה וטעינה. מתי נחשב המקרה לתאונת דרכים? החוק מציין כי בעת הפריקה לא מדובר בתאונה ומאידך בעת יציאת הרכב, הופך האירוע לתאונה. הנה סוגיה אחת מיני רבות המעידה על מגוון תאונות הנגרמות בשל שימוש במשאיות. אם כן, מהם גורמים מרכזיים לתאונות דרכים בישראל? מסתבר שמשאיות מהוות חלק לא קטן ומאידך גם הרכבים הפרטיים ויכולת האחריות של הנהג שאינו לוקה בחוסר ערנות, מקצועיות או כל השאר.
משאיות וגורמים לתאונה
האם משאיות אכן גורמות ללא מעט תאונות? ייתכן שכך הדבר, תאונות דרכים עם משאיות עלולות להתרחש בסיטואציות רבות מאוד וזאת על פי הסטטיסטיקה והנתונים בגין תאונות הדרכים בישראל. חלק מהבעיות באות לידי ביטוי מעצם הגדרה של משאית לכלי רכב ייעודי, גם השימוש הלוקה בחסר הוא חלק מהדברים. טעינה או פריקה של חפצים או דברים שאינם מוגדרים כסחורה, טיפול לוקה בחסר אשר גורם למשאיות להתקע פתאום באמצע הכביש עד להגעה של שירותי דרך למשאיות ושימוש בכלים שאינם שייכים. כך גם לגבי מקורות התאונה, כאשר המשאית מתנגשת אל מול רכב אחר שהרי פני הדברים וכך גם התביעה משתנים. תאונה עצמית, סגירת דלת על אחד מנוסעי המשאית ועוד. אלו הם רק חלק מגורמים שעלולים לעורר את הרצון לתבוע והם בעצם חלק מהדברים אשר קשורים גם בנזיקין ועולים על סדר היום במסגרת תאונה הקשורה במשאיות או כל כלי רכב אחר. חשוב לציין כי לא תמיד ניתן להבחין בין משאית לבין רכב המייעדים לעבודה ומשם צצות להן הסוגיות.
.