כמה דברים שכדאי לכם לדעת ויעזרו בתהליך קידום אתרים

קידום אתרים אורגני יכול להיעשות בדרכים רבות ומגוונות, כאשר מרביתן הגיעו אל כלל הציבור דרך מקדמי אתרים שונים ברחבי העולם שפתחו בלוגים, ולא על ידי מנוע החיפוש גוגל. בשורות הבאות נציג בפניכם כמה שמועות בנוגע לנושא הרחב של קידום אתרים, שנכונותם מוטלת כיום בספק.

האם ישנה חשיבות לשפה בה נכתבות מילות המפתח של האתר?

ראשית ישנה נטייה בקרב הציבור הרחב לחשוב ששימוש במילות מפתח בעברית בכתובתו של האתר, יגרום לאתר לקפוץ ראשון בתוצאות החיפוש. חשיבה זו מבוססת על כך שרכישת דומיין בעברית או בשל הכתובת של העמודים שגם היא נכתבה בשפה העברית. התשובה לכך איננה חד משמעית, וזאת בין השאר בעקבות כך שאתרים הכוללים מילות מפתח בעברית בשורת הכתובות אינם זוכים לדירוג גבוה יותר מצד מנועי החיפוש ביחס לאתרים שמילות המפתח שלהם נכתבו  בשפה האנגלית.

רכישת דומיין קיים- תורם לאתר או לא?

שמועה נוספת שברצוננו לעמוד על חשיבותה קשורה אל קניית דומיין קיים בעל וותק. פה אנו שמחים להציג בפניכם תשובה חד משמעית, רכישה שכזו איננה משפיעה בהכרח באופן חיובי על קידום האתר או מסייעת לו לשם כך. מה שכן יכול להיווצר הוא מצב שבו מנוע החיפוש של גוגל יתחיל לבצע מעקבים צמודים אחר האתר המדובר, ובמקרים קיצוניים יביא לכדי חסימה מוחלטת של האתר מתוצאות החיפוש. נושא נוסף, במסגרתו גם כן ניתן לענות בצורה חד משמעית הוא הוספה לאינדקסים, כאן מדובר בהשפעה חיובית בהחלט.

מה יכול לסייע לדירוגו של האתר בגוגל?

הוספה לאינדקסים יכולה להשפיע בצורה נהדרת על קידום האתר ולהביא לעלייה חדה בדירוגו. על אף ההנחה הרווחת לפיה ארגז החול של גוגל הינו המצאה בלבד ואין הוא קיים בכלל, מדובר בטעות נפוצה, שכן ארגז החול הזה קיים, ומדובר בעובדה וודאית במאה אחוזים. נושא בעל חשיבות מרכזית הוא קישורים פנימיים באתרים, שכן ניווט נכון יאפשר למנוע החיפוש גוגל להעלות את הדירוג של האתר ויציג אותו כאתר בעל נגישות גבוהה למשתמשים.

לסיכום ברצוננו להאיר שהדבר החשוב ביותר במסגרת קידום אתרים נעוץ בשמירה על גבולות האתיקה והימנעות מפגיעה באחרים.