הכנה לקראת בדיקת פוליגרף – האם יש בכלל הכנה שבאמת יכולה לעזור?

עומדים בתהליך קבלה לעבודה בחברה גדולה או בתחום רגיש? קיבלתם הזמנה לבצע בדיקת פוליגרף

ואתם קצת חוששים? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון.

קודם כל, אתם צריכים להבין כי החשש הזה הוא מובן, וזה שאתם חוששים מהבדיקה הזו לא אומר שעשיתם משהו לא בסדר. לא מעט אנשים חוששים לפני בדיקת פוליגרף, ואמנם אי אפשר להתכונן לבדיקה הזו, ואתם לא יכולים להשתלט על התגובות הפיזיולוגיות של הגוף שלכם, אך בהחלט אתם יכולים להכין את עצמכם מבחינה נפשית לבדיקה, מה שיקל מאוד על התהליך כולו.

אז איך מתכוננים לכך? איך תוכלו להיות בטוחים כי תגיעו אל הבדיקה רגועים יותר? קראו את המאמר הבא ותמצאו את התשובה.

 

זכרו אין לכם מה להסתיר

אם אין לכם מה להסתיר, משהו שימנע מכם לקבל את העבודה, אין לכם ממה לחשוש. המהות של הבדיקה הינה לבחון האם יש לכם רמת אמינות גבוהה אשר תאפשר לחברה להעסיק אתכם ללא חשש. יחד עם זאת, גם מבצעי הבדיקה וגם המעסיקים יודעים כי הבדיקה הזו לא אמינה במאת האחוזים ולעיתים יש טראומות אישיות או לחצים פנימיים של האדם אשר יכולים להשפיע על התוצאות של הבדיקה.

לכן הכי פשוט והכי טוב פשוט להכניס לעצמכם לראש שאין לכם מה להסתיר (אם באמת אין לכם מה להסתיר), ולהישאר רגועים, כך יהיה לכם הרבה יותר נוח לסיים את הבדיקה בהצלחה.

 

צרו קשר עם הבודק

גם הבודקים יודעים כי הבדיקה מושפעת מהמצב האישי של הנבדקים, ולכן היום חברות מקצועיות המבצעות מבחני אמינות מבצעות בדיקת פוליגרף בשלב האחרון של הבדיקה. בדרך כלל, לפני זה מבוצע תחקיר על ידי חוקר מקצועי אשר יודע לזהות את החולשות הנפשיות של הנבדק, את הטראומות שלו או חששות אשר יכולות להשפיע על המבדק ולהתנהג בהתאם לכך.

בנוסף לכך, היכרות מוקדמת עם הבודק או החוקר אשר ילווה את הבדיקה תעניק לכם תחושה הרבה יותר נעימה ובטוחה ותגיעו רגועים יותר אל הבדיקה, מה שללא ספק ישפיע על התוצאות שלה.