איך נדע שהגיע הזמן לבצע החלפת מצבר?

אין תשובה פשוטה לשאלה כמה זמן יחזיק המצבר ברכב שלכם ומתי תהיו זקוקים לביצוע החלפת מצבר, אבל ישנם כמה סימנים שיכולים להעיד על כך שהוא עומד לקראת סיום חייו וכדאי שלא להמתין עד לרגע האחרון אלא להזמין מצבר עד הבית ולהחליפו כך שלא תתקעו ברגעים בלתי צפויים ללא מצבר.

מצברים לרכב מתיישנים עם הזמן ויש להם תוחלת חיים מוגבלת. אפילו בתנאי הפעלה אידיאליים, המצברים מתדרדרים בהדרגה עד שהם אינם יכולים עוד לספק מספיק כוח להתנעת המנוע. בנוסף, דפוסי השימוש ברכב תורמים גם הם לבלאי המצבר. מכוניות בהן משתמשים בעיקר בנסיעות קצרות אינן מאפשרות למצבר להיטען במלואו, ומצברים בכלי רכב החונים לפרקי זמן ממושכים מתפרקים באופן טבעי, וגם את זה יש לקחת בחשבון.

סימני אזהרה של מצבר חלש

ייתכן שישנה בעיה במצבר הרכב אם המתנע מפעיל את המנוע באיטיות או נורית האזהרה של המצבר נדלקת. בנוסף, אם אתם מבחינים כי הרכיבים החשמליים ברכב אינם פועלים באופן תקין, אף זה יכול להעיד על כך שהמצבר עומד לקראת סיום חייו.

אלו יכולים להיות:

  • פנסי רכב מהבהבים או עמומים.
  • חלונות חשמליים שלא פועלים בצורה תקינה.
  • מערכות מולטימדיה שנדלקות ונכבות ולא פועלות באופן יציב.
  • נורות המחוונים בלוח עמומות וכבר לא מאירות את הלוח כבעבר וכדומה.

בנוסף, ברגע שהמצבר מגיע לגיל שלוש שנים, יש לבדוק אותו מדי שנה. הבדיקה תזהה אם המצבר התקלקל עד לנקודה שבה מומלץ להחליף אותו כדי למנוע תקלה בלתי צפויה. בצורה הזו אם בבדיקה מזהים כי יש לבצע החלפת מצבר, אתם יכולים לבצע את ההחלפה בו במקום עם שירות מצבר עד הבית. כך בעצם שירות מצבר עד הבית חוסך לכם הרבה מאוד זמן ומאפשר לכם למנוע מצבים בהם אתם תקועים עם המצבר שלכם באמצע הדרך או לא יכולים להניע את הרכב לעבודה בבוקר. כך המצבר יוחלף בזמן ותוכלו לעשות שימוש רציף ונכון ברכב לאורך זמן.