כך תסדירו טופס בקשה להחזר מס כולל העברה של החוב לחשבונכם

מהו טופס החזר מס לשכירים ומדוע כמעט כל עובד במדינת ישראל שיש לו יותר ממקום עבודה אחד חייב להיעזר בו? הכל מתחיל והכל נגמר באג'נדה של מחלקת תיאום מס ברשות המיסים. אם בעבר, לפני ממשלה זו וקודמותיה, השירות לא היה חובה והעובד יכול היה לשלם את מלוא המס בכל מקום עבודה, היום לא כך הם פני הדברים. מדוע? משום שכל מי שעבד פעם באיזשהו מקום עבודה אוטומטית שילם גם מיסים על התלושים שלו. כך עשה כל רואה חשבון או חשב שכר מטעם כל מקום עבודה. על מנת לבלום את המעשה ולשלם מס אחיד שיחולק בין כל מקומות העבודה, ניתן היה לגשת ללשכת רשות המיסים הקרובה למקום מגוריכם, לדווח על מקומות העבודה, למלא תלושי משכורת ולקבל מפקיד השומה מס אחיד על הכל, כשבכל מקום עבודה יש מעט מנתח המיסים שעל העובד היה לשלם אלמלא התיאום. ומה המצב כיום? כיום זהו לא שירות אלא פעולת חובה מרגע שהעובד התקבל למקום עבודה שני ומעלה. הפעולה הזו לא בהכרח מחלקת את המס אלא מביאה את העובד לשלם שיעור שהוא כמעט מלא (20%) בכל מקום עבודה, המגיע לעשרות אחוזים. מה המשמעות? לעבוד בישראל ביותר מעבודה אחת עולה כסף, ולא מעט ממנו.

החדשות הטובות: רשות המיסים מחזירה את החוב כלפיכם

החדשות הטובות הן שניתן לאמוד את היחס בין השכר-ברוטו שלכם לבין שיעור הגבייה ואם הוא חוצה את מה שלשון החוק מגדירה, רשות המיסים מחויבת להחזיר לכם את הגביה העודפת. הפעולה נעשית בכל שנה אזרחית חדשה, עם סיומהּ של קודמתה.

הסדרת החזר מס לשכירים בפועל

עליכם למלא עצמאית טופס בקשה להחזר מס. בטופס תוכלו לציין את שורת הרווח השנתית שלכם או לאמוד את הרווח החודשי מוכפל ב- 12 חודשים. בשורה שלידה תצטרכו לחשב מהו שיעור המס שנגבה: לעבור תלוש אחרי תלוש ולסכום. בהינתן מידע זה לפקיד השומה תהיה היכולת לדעת אם זו הייתה  גביה עודפת ולהחזיר לכם את החוב, אם אכן נוצר. ניתן לקצר תהליכים ולמלא ביעילות טופס החזר מס לשכירים במשרדו של יועץ מס מוסמך.